Vores brands

B/
C/
G/
I/
J/
K/
P/
R/
T/
W/

Lindberg

Udforsk vores verden af ​​originalt dansk brilledesign og find dit næste par prisvindende håndlavede titaniumbriller her.
Hos LINDBERG sætter vi altid en ære i at vælge det rigtige materiale til vores briller. Titanium er et af de mest geniale naturlige grundstoffer, som besidder unikke egenskaber. Titanium er ultralet, fleksibelt, holdbart, allergivenligt og ikke-ætsende.

Se mere på https://lindberg.com/en

Ørgreen

Ørgreen Optics er et globalt brillemærke født og baseret i København. Fra vores håndlavede stel til vores flagskibsbutik med fuld service, vi nærmer os kunsten at brillere holistisk med fokus på kundepleje og overlegen kvalitet. I vores jagt på det bedste stræber vi efter at opbygge et fællesskab af producenter, leverandører og kunder, der vælger at tro på kvalitet som grundlaget for godt design.

Se mere på https://orgreenoptics.com/

Isabel Marant

Isabel Marant lancerer brilleserie med Safilo. Isabel Marant udvider sit produktsortiment til at omfatte en fuldgyldig brilleserie. Det franske damekonfektionsmærke blev grundlagt af designeren med samme navn i 1994, og i 2018 diversificerede det sig til herretøj. Isabel Marant gjorde et første indtog i briller i 2014 gennem et samarbejde med den californiske producent Oliver Peoples, og det udvider nu sit sortiment yderligere efter at have underskrevet en verdensomspændende licensaftale med den italienske producent Safilo.

Jimmy Choo

Jimmy Choo, et ikon af tilbehør, som er placeret i toppen af markedet med kollektioner af metal og acetat. Jimmy Choo er en malaysisk født modedesigner, som har base i London. Han er bedst kendt for at grundlægge mærket Jimmy Choo Ltd, sammen med Tamara Mellon, mærket er kendt for håndlavede sko til kvinder. Skoene er blevet gjort kendte af bl.a. Prinsesse Diana samt serien Sex and the City, hvor hovedpersonen Carrie, i et afsnit udbryder den berømte replik: ‘I’ve lost my Choo’. – Choos sko er meget eksklusive og ses ofte båret af kendte og berømte. Det innovative design fremhæver den karakteristiske Jimmy Choo-stil med lyse farver og luksuriøs design, der minder om mærkets accessories.

Tarian

Tarian, et fransk brillemærke, der inkarnere innovation og en passion for design, samtidig med at det kombinerer håndværk og moderne vision.

Grundlagt af Jérémy Miklitarian, Tarian er frugten af ​​en rig familiehistorie og en personlig søgen efter ekspertise. Historien og værdierne, driver dem. Fra familiearv og passion for håndværk, til en forpligtelse til kvalitet og innovation, er hvert aspekt af Tarian designet til at tilbyde en unik oplevelse.

I en verden, hvor kvalitet og originalitet ofte ofres til fordel for masseproduktion, adskiller Tarian sig ved at tilbyde omhyggeligt designede, unikke og tidløse briller. Det er ikke bare et firma, men snarere et familieeventyr, der er rodfæstet i en rig arv og en ubarmhjertig søgen efter perfektion.

Jeremy Miklitarian faldt for brillebranchen som barn. Søn af en pioner på området, Alain Miklitarian, skaberen af ​​det berømte Alain Mikli-mærke.

Tom Ford

Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent. Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik. I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection. I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger. I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.

Res/Rei

Res Rei er et spændende italiensk brillehus med kærlighed til unikt og æstetisk design. De har særligt fokus på detaljer omkring mønstre og farver, og de er bogstaveligt talt håndlavede i Italien med kærlighed. Designer og grundlægger Oliviero Zanon deltager personligt i hele produktionsprocessen for hver kollektion.
Oliviero Zanon har skabt et design, der er et friskt og lidt edgy alternativ i en klassisk industri. Dette er et godt valg for dem, der ønsker at skille sig ud fra mængden.
RES REI er medejer af deres egen brillefabrik, der ligger lige uden for Venedig. Oliviero Zanon forlanger altid at være til stede, når nye designs, farver og materialer tager form, så han bor lige rundt om hjørnet fra fabrikken – som en ægte designer.
RES REI er latin og betyder “tingen”, men det betyder også en idé med et bæredygtigt koncept.

https://www.alivestyle.dk/

Blackfin

Blackfin er den perfekte kombination mellem teknologi og design. Håndlavet i Italien af den højeste kvalitet af japansk titanium, er hvert stel håndværker fremstillet i en process af 53 produktionsstrin. Hvert stel er individuel med høj ydeevne, de vejer så lidt som 2,4 g og kombinerer fantastisk styrke, lethed og fleksibilitet. Oplev alle de funktioner, der gør disse stel helt unikke. Hvert par Blackfin er helt designet og fremstillet i Italien: Et ret og strategisk valg for at styre alle fremstillingsfaser, for at følge alle detaljer med ekstrem opmærksomhed, for at producere alle komponenter i realtid, så alle er fuldstændigt med på betydningen af ordet ‘kvalitet’.

imago

IMAGO – navnet siger det hele
Imago kommer fra latin og betyder vision, idé, fantasi, struktur, form – og det er præcis sådan, vi arbejder. Selvom Helmut Schmidt engang sagde “Enhver, der har visioner, skal gå til lægen!”, mente han sin partifælle og talte ikke om kreativitet.
For uden vision er der ingen kreativitet og uden kreativitet er der ingen udvikling.

i-spax

i-spax blev født i 1999 ud fra ideen om at præsentere rent og no-frills design i forbindelse med interessante tekniske innovationer i større skala, har denne kollektion en hidtil uset succeshistorie bag sig. De klare, perfekt passende former og det subtile farveskema bragte i-spax en konstant voksende fanskare og gjorde kollektionen til vores mest pålidelige og varige succesfaktor.

Kaleos

Kaleos genopfinder konceptet med moderne briller, der kombinerer design, mode og luksus.
Mode, innovation og kvalitet er de værdier, der inspirerer og styrer Kaleos, men det er mærkets kreative struktur, der får det til at skille sig ud og sikrer dets succes.
Takket være sin rigdom af erfaring inden for mode bringer kreativ direktør Claudia Brotons den viden, intuition og ”savoir faire”, som et luksusmærke som Kaleos repræsenterer. Med Claudia i spidsen og med hendes vejledning designer Kaleos Studios ingeniørteam i samarbejde med verdens førende producenter stykker, samlinger, unikke acetater og eksklusive linsefarver til mærket.
Hvert halve år udfører Claudia et kreativt og logistisk mirakel ved at bringe en ny kollektion af overraskende, eklektiske designs til markedet, sætte trends og overskride forudfattede stilforestillinger. Topkvalitetsstykker med komplekse konstruktioner, hver af dem tager over halvandet år at færdiggøre. Unikke glas, der kombinerer moderne smag med funktionalitet; samles og støbes i hånden.
Siden 2013 har Kaleos egenhændigt omdefineret briller som tilbehør takket være dets uovertrufne kvalitetsniveau og omhyggelige sans for detaljer.

https://kaleoscollection.com/en_DK/

Om Eschenbach

Eschenbach Optik of America, Inc. blev grundlagt i 1983 som det nordamerikanske datterselskab af Eschenbach Optik GmbH i Nürnberg, Tyskland (www.eschenbach-optik.com), en virksomhed, der blev etableret i 1913 og er verdensledende inden for fremstilling og distribution af højkvalitets forstørrelsesløsninger inklusive svagsynshjælpemidler, læsebriller og kikkerter.

Eschenbach tilbyder disse 3 produktgrupper til kanalpartnere, som derefter leverer produkterne til forbrugerne. Virksomheden fokuserer det meste af sin indsats på at hjælpe de kanalpartnere, der bærer svagsynshjælpemidler og læsebriller, så de kan hjælpe deres slutbrugere. Disse partnere omfatter øjenpleje- og synsrehabiliteringsprofessionelle, som tager sig af dem med synstab på grund af makuladegeneration, diabetisk retinopati og andre øjensygdomme og synsproblemer. Eschenbach hjælper disse fagfolk med at hjælpe deres patienter og klienter ved at tilbyde diagnostiske værktøjer, træning og støtte, så vellykkede resultater kan opnås med de forstørrelsesapparater, som de anser for at være mest passende for de synshandicappede, som de holder af.

https://www.eschenbach-optik.com/

Ray Ban

Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb. Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller. I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer. Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som ‘Anti-Glare’, havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold. Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider. I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.

Om Theo

Alle er theo
Det startede med et ønske, vi bare ikke kunne afvise længere. Det var 1987, og vi var sultne. Sulten efter ’et anderledes par briller’. Og vi blev fyret op for at komme på arbejde. Sammen med Patrick Hoet (designer og anagram-navnebror af theo) besluttede vi at skabe originale briller til egne butikker i Antwerpen og Brugge.
De første theo-modeller, vi lancerede, slog lidt til, og entusiasme smitter af! Kolleger spurgte os snart, om de også kunne sælge theo i deres butikker. Lidt efter lidt og land for land vandt theo gradvist flere og flere hjerter. Det har selvfølgelig haft indflydelse på os. Det opmuntrede os til at fortsætte på vores valgte vej.
Vi var i stigende grad fast besluttet på at designe briller, der altid inkorporerer et strejf af humor, individualitet og en vis ‘edge’. Og vi er blevet tro mod denne vision. Vores mål har trods alt aldrig ændret sig: sammen med theo-optikeren at gøre brillebrugere glade og tilbyde dem en uforglemmelig oplevelse.
Nu, godt 25 år senere, er vi enormt stolte over at kunne samarbejde på verdensplan med en udvalgt gruppe af individuelle optikere, som har taget theo til sig, og som til gengæld bringer vores kærlighed til design, originalitet og kvalitet til deres kunder.

https://www.theo.be/

Götti

Manden bag det stilrene mærke er designer og optometrist Sven Götti. Han er en svoren brilleminimalist, og hans designs består kun af det væsentlige. Götti Eyewear er kendetegnet ved dygtigt håndværk og designet er tidløst i sin enkelthed. Det går aldrig af mode. Det er virkelig schweizisk elegance med sans for detaljer og teknik. Senest har Götti Eyewear lanceret to nye unikke kollektioner.
Götti Dimension er innovative 3D-producerede rammer, inspireret af urbanitet, kunst, arkitektur, mode og rå natur.
Götti Perspective er en meget perfektioneret genopfindelse af uindrammede rammer. Stænger, hængsler og sidebeslag monteres uden skruer, lim eller lodning. Begge kollektioner er fremstillet på Göttis egen fabrik i Schweiz.

https://www.alivestyle.dk/

Caroline Abram

Caroline Abram er brilledesigner og uddannet optiker. Efter mange års ansættelse i designorienterede optikerforretninger, begyndte hun selv at designe. Hun startede med accessories, senere kom brillestel og efter utallige henvendelser på brillestel til børnebriller, begyndte Caroline Abram at designe børnestel.

Moscot

Moscot Originals-kollektionen, baseret på stilarter fra Moscot-familiearkiverne fra 1930’erne – 1980’erne, hylder det klassiske flotte udseende og det tidløse design, der er født i årtier tidligere. Hvis det ikke er en Moscot, er det ikke en original.
I 1899 Hyman begyndte at sælge briller fra en markedsvogn på Orchard Street.
I 1915 efter at have samlet en række loyale kunder, åbnede Hyman Moscot familiens første butik på Rivington Street 94.
I 1925 sluttede Sol Moscot sig til familievirksomheden som 15-årig. Overtog forretningen og slog sig ned på Orchard Street, som ville være Moscots hjem i de næste otte årtier.
I 1951 Joel Moscot var charmerende, uddannet og hengiven til sine kunder, samtidig med at han formidler familiens værdier til sine sønner.
I 1986 blev Dr. Harvey Moscot CEO af Moscot, og er også grundlæggeren af ​​Moscot Mobileyes og Moscot Music.
I 1992 sluttede Kenny Moscot en brand visionær, sig til familievirksomheden.
I 2013 kom en formelt uddannet industriel designer kom om bord, Zack Moscot, hvilket gjorde ham til den femte generation af Moscot, der sluttede sig til familievirksomheden

https://moscot.com/

William Morris

I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London – et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig. Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt. Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden. Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det “”familiens”” værdier, der adskiller dem fra ‘de andre’ og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.

James Ay – Dansk Design

James Ay er en hyldest til den moderne opfinder af solbrillerne; James Ayschough (1720-1759). En sand pioner i sin tid. Han eksperimenterede med alle slags glas for at forbedre, hvordan mennesker kan se i forskellige lysforhold. I modsætning til andre, turde han at gå ned ad en utraditionel vej og var konsekvent i sin tro på at briller ikke kun ville forbedre vores syn, men også kunne indebære farver. Det er derfor ikke kun hans arv, der har inspireret vores solbrillekollektion, det er lige så meget hans stålfaste og utidige væsen.

Prego

Prego er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille. Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas. Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med “stop- hængsel”, så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen. Vil du vide mere om Prego? Kan du læse meget mere på Prego.dk

Rudy Project

Rudy Project blev grundlagt i 1985 i Italien. Rudy Project er verdens førende indenfor sportsbrille design og produktion og har over 35 års erfaring indenfor deres felt. Rudy Project special designer produkter til sportens verden og nøjagtigt ligesom udøveren, stille Rudy Project store krav til kvaliteten og tillader ingen fejl. Som noget helt særligt, kan du hos os få Rudy Project briller med glas i din styrke, tilpasset nøjagtigt til dig. Kom ind i butikken og få en snak med os om, hvilke muligheder du har.

De Stijl

Ideen og konceptet med De Stijl-briller er inspireret af den hollandske kunstbevægelse, grundlagt i 1917. I vores design følger vi i fodsporene på de legendariske kunstnere, der revolutionerede kunstverdenen i 1920’erne. Ligesom dem søger vi harmoni, struktur og orden gennem brug af geometriske former og farvebalance. Den elegante grænseflade af ren geometri, raffinerede farver, funktionelle detaljer og bæredygtig komfort er blevet vores kendetegn og arv.
De Stijl-bevægelsen forestillede sig et universelt visuelt sprog – en ideel sammensmeltning af form og funktion.

De Stijl Holland 1924 tiltrækker dem, der sætter pris på smart design og ønsker, at det skal vise sig i deres personlige udtryk. Den elegante grænseflade af ren geometri, raffinerede farver, funktionelle detaljer og bæredygtig komfort er vores kendetegn og arv. At vælge De Stijl er at omfavne enkelhedens smarthed.

https://www.destijlholland1924.com/

Lightbird

LIGHTBIRD er et mærke fra 2019 og blev skabt af designeren Corrado Rossons intuition og ekspertise, som har arbejdet i brillesektoren i over et årti og har vundet adskillige internationale priser, herunder to Silmo d’Or. LIGHTBIRD præsenterer sig selv på markedet som en 100% Made in Italy start-up, der gennem to patenter tilbyder et unikt og innovativt produkt.
LIGHTBIRD har karakteristiske elementer: lys, passion, hjerte, lethed, Made in Italien, teknologisk innovation og en patenteret forretningsmodel. LIGHTBIRD er en verden af ​​værdier, der kan identificeres i en “rede”, der byder velkommen til både dem, der ønsker at dele dem og logoet: repræsentationen af ​​en fugl med et stort hjerte, der med store spring forsøger at flyve, ved at bruge det, den har til sin rådighed, herunder nye teknologier.
LIGHTBIRD er derfor et nyt projekt, der ikke kun ønsker at blive opfattet som en virksomhed, der designer og producerer briller, men frem for alt som en virkelig verden at være en del af. En verden, hvor værdier, stil og innovation bringer virksomheder, optikere og slutforbrugere i direkte dialog.

https://www.lightbird.it/eyewear