Brands

B

Blackfin

Blackfin er topkvalitets titaniumbriller, der er  håndlavet i Italien. Blackfin er briller til dem, der ikke er fortrolige med ordet banalitet, men som ønsker at bære enestående briller med omfattende tekniske evner inden for letvægt og fleksibilitet. Produceret efter flere produktionsfaser: udtryk for en industriel, men stadig håndværksmæssig arbejdsmetode. Inspireret af "neomadeinitaly": en hyldest til det mest solide Made in Italy og dets sande repræsentanter. Briller designet til dem, der ønsker at se verden fra et nyt synspunkt og fortsætte med at se ud over. Altid.

C

Caroline Abram

Caroline Abram

Caroline Abram er brilledesigner og uddannet optiker. Efter mange års ansættelse i designorienterede optikerforretninger, begyndte hun selv at designe. Hun startede med accessories, senere kom brillestel og efter utallige henvendelser på brillestel til børnebriller, begyndte Caroline Abram at designe børnestel.

E

Eschenbach Optik of America, Inc. blev grundlagt i 1983 som det nordamerikanske datterselskab af Eschenbach Optik GmbH i Nürnberg, Tyskland (www.eschenbach-optik.com), en virksomhed, der blev etableret i 1913 og er verdensledende inden for fremstilling og distribution af højkvalitets forstørrelsesløsninger inklusive svagsynshjælpemidler, læsebriller og kikkerter.Eschenbach tilbyder disse 3 produktgrupper til kanalpartnere, som derefter leverer produkterne til forbrugerne. Virksomheden fokuserer det meste af sin indsats på at hjælpe de kanalpartnere, der bærer svagsynshjælpemidler og læsebriller, så de kan hjælpe deres slutbrugere. Disse partnere omfatter øjenpleje- og synsrehabiliteringsprofessionelle, som tager sig af dem med synstab på grund af makuladegeneration, diabetisk retinopati og andre øjensygdomme og synsproblemer. Eschenbach hjælper disse fagfolk med at hjælpe deres patienter og klienter ved at tilbyde diagnostiske værktøjer, træning og støtte, så vellykkede resultater kan opnås med de forstørrelsesapparater, som de anser for at være mest passende for de synshandicappede, som de holder af.
I 1950'erne skabte Fulgencio Ramo - bedstefar til David Pellicer, som er den nuværende ejer af virksomheden - sin første brillefabrik. Hans børn hjalp til og tilegnede sig hurtigt al virksomhedens knowhow for at overtage tøjlerne. Denne anden generation designede, skabte og distribuerede brillerne over hele Spanien, men det var først i 1990'erne, da David Pellicer kom med i virksomheden med drømmen om at skabe noget nyt.David bragte farve til et produkt, der indtil da kun havde været brunt eller sort. Hvis der var én ting, han vidste, så var det, at han ikke ønskede at dedikere sin indsats til kun at fremstille briller; han ville noget mere. At noget var at skabe et brand. Et brand, der legemliggjorde ideen om at være fri, menneskelig og respektfuld over for alle etniciteter. Han ville have et brand, der tænkte på alle mennesker og udtryksformer gennem farver og kunst. Sådan blev Etnia Barcelona født.Barcelona spiller en vigtig rolle i vores historie, da det har været vidne til fødslen og væksten af ​​vores virksomhed. Det er en by, der er åben over for verden, innovativ, oprørsk og visionær. Det er en dynamisk by, der udvikler sig med lysets hastighed, men som aldrig glemmer, hvor den kom fra. Barcelona har skabt vores karakter og vores måde at gøre tingene på. Et brand, der altid ser fremad uden at glemme sine rødder.

G

Manden bag det stilrene mærke er designer og optometrist Sven Götti. Han er en svoren brilleminimalist, og hans designs består kun af det væsentlige. Götti Eyewear er kendetegnet ved dygtigt håndværk og designet er tidløst i sin enkelthed. Det går aldrig af mode. Det er virkelig schweizisk elegance med sans for detaljer og teknik. Senest har Götti Eyewear lanceret to nye unikke kollektioner.Götti Dimension er innovative 3D-producerede rammer, inspireret af urbanitet, kunst, arkitektur, mode og rå natur.Götti Perspective er en meget perfektioneret genopfindelse af uindrammede rammer. Stænger, hængsler og sidebeslag monteres uden skruer, lim eller lodning. Begge kollektioner er fremstillet på Göttis egen fabrik i Schweiz.

I

I-Spax er et subbrand til Imago.

Imago

IMAGO er latin og betyder; form, ide, fantasi, silhuet, vision, billede. Fortællingen starter i 1990, hvor Rainer Laepple overtager agenturet på Imago efter Alfred Gassner. Han åbner sin forretning i en kælder i München-Ramersdorf. Samarbejde med OGI, Minneapolis begynder i 2001-2002, kontoret er flyttet ud af kælderen og ind i en 880kvm stor nedlagt landejendom 30 km syd for München og IMAGO distribuerer nu kollektionerne i Europa, Australien og Afrika. I 2016 trådte IMAGO ind på det spanske og det danske marked med stor succes.
Isabel Marant lancerer brilleserie med Safilo. Isabel Marant udvider sit produktsortiment til at omfatte en fuldgyldig brilleserie. Det franske damekonfektionsmærke blev grundlagt af designeren med samme navn i 1994, og i 2018 diversificerede det sig til herretøj. Isabel Marant gjorde et første indtog i briller i 2014 gennem et samarbejde med den californiske producent Oliver Peoples, og det udvider nu sit sortiment yderligere efter at have underskrevet en verdensomspændende licensaftale med den italienske producent Safilo.

J

James Ay

Jimmy Choo, et ikon af tilbehør, som er placeret i toppen af markedet med kollektioner af metal og acetat. Jimmy Choo er en malaysisk født modedesigner, som har base i London. Han er bedst kendt for at grundlægge mærket Jimmy Choo Ltd, sammen med Tamara Mellon, mærket er kendt for håndlavede sko til kvinder. Skoene er blevet gjort kendte af bl.a. Prinsesse Diana samt serien Sex and the City, hvor hovedpersonen Carrie, i et afsnit udbryder den berømte replik: 'I've lost my Choo'. - Choos sko er meget eksklusive og ses ofte båret af kendte og berømte. Det innovative design fremhæver den karakteristiske Jimmy Choo-stil med lyse farver og luksuriøs design, der minder om mærkets accessories.

K

Kaleos genopfinder konceptet med moderne briller, der kombinerer design, mode og luksus.Mode, innovation og kvalitet er de værdier, der inspirerer og styrer Kaleos, men det er mærkets kreative struktur, der får det til at skille sig ud og sikrer dets succes.Takket være sin rigdom af erfaring inden for mode bringer kreativ direktør Claudia Brotons den viden, intuition og ”savoir faire”, som et luksusmærke som Kaleos repræsenterer. Med Claudia i spidsen og med hendes vejledning designer Kaleos Studios ingeniørteam i samarbejde med verdens førende producenter stykker, samlinger, unikke acetater og eksklusive linsefarver til mærket.Hvert halve år udfører Claudia et kreativt og logistisk mirakel ved at bringe en ny kollektion af overraskende, eklektiske designs til markedet, sætte trends og overskride forudfattede stilforestillinger. Topkvalitetsstykker med komplekse konstruktioner, hver af dem tager over halvandet år at færdiggøre. Unikke glas, der kombinerer moderne smag med funktionalitet; samles og støbes i hånden.Siden 2013 har Kaleos egenhændigt omdefineret briller som tilbehør takket være dets uovertrufne kvalitetsniveau og omhyggelige sans for detaljer.
Den kendte danske tøjdesigner Karen Simonsen (Munthe + Simonsen / KarenbySimonsen) står bag denne moderigtige kollektion af solbriller, designet til den modebeviste kvinde. Samarbejdet mellem PREGO og Karen Simonsen startede i 2014 og kører nu på sit 4. succesfulde år. Karen Simonsen tager trends fra hendes tøj-univers og fører dem over på hendes solbriller. På den måde bliver en Karen Simonsen solbrille det uundværlige accessorie til at fuldende dit look. Solbrillerne er designet af Karen Simonsen og produceret af PREGO som har mere end 50 års erfaring med solbriller.

L

Medstiftet af arkitekt MAA, Henrik Lindberg og hans far, optometrist, Poul-Jørn Lindberg i 1986, er LINDBERG briller legemliggørelsen af dansk design. Hvert par briller er lavet med en minimalistisk tilgang uden skruer, nitter eller svejsede dele. Resultatet er ultralette briller, der bliver ved med at revolutionere branchen med prisvindende designs og innovative teknologier. En del af det, der får LINDBERG til at skille sig ud, er det modulære system, der giver brugerne mulighed for at tilpasse hvert element i deres briller, så det passer til deres personlige stil og behov. Hvert par unikke LINDBERG-briller er individuelt udformet og håndlavet af brillespecialister. Alt er lavet ved hjælp af ansvarligt fremskaffede og exceptionelt langtidsholdbare materialer, herunder titanium, guld, bøffelhorn, fint træ og diamanter I 2021 blev LINDBERG en del af Kering Eyewear.

M

Moncler blev grundlagt i Monestier-de-Clermont i Grenoble, Frankrig, i 1952 og har for tiden hovedkontor i Italien. I årenes løb har mærket kombineret sin stil med konstant teknologisk forskning, assisteret af eksperter med aktiviteter indenfor bjergenes verden. – Grenoble ligger i alperne og enormt tæt på Mont Blanc. Monclers outdoor-beklædning er skabt til de ekstreme krav naturen og byen liv tilbyder. Moncler fremstiller og distribuerer direkte tøj- og tilbehørskollektioner til Moncler Gamme Rouge, Moncler Gamme Bleu, Moncler Grenoble og Moncler Enfant gennem sine butikker og i eksklusive internationale stormagasiner og multi-brand butikker.
Moscot Originals-kollektionen, baseret på stilarter fra Moscot-familiearkiverne fra 1930'erne - 1980'erne, hylder det klassiske flotte udseende og det tidløse design, der er født i årtier tidligere. Hvis det ikke er en Moscot, er det ikke en original. I 1899 Hyman begyndte at sælge briller fra en markedsvogn på Orchard Street. I 1915 efter at have samlet en række loyale kunder, åbnede Hyman Moscot familiens første butik på Rivington Street 94. I 1925 sluttede Sol Moscot sig til familievirksomheden som 15-årig. Overtog forretningen og slog sig ned på Orchard Street, som ville være Moscots hjem i de næste otte årtier. I 1951 Joel Moscot var charmerende, uddannet og hengiven til sine kunder, samtidig med at han formidler familiens værdier til sine sønner. I 1986 blev Dr. Harvey Moscot CEO af Moscot, og er også grundlæggeren af Moscot Mobileyes og Moscot Music. I 1992 sluttede Kenny Moscot en brand visionær, sig til familievirksomheden. I 2013 kom en formelt uddannet industriel designer kom om bord, Zack Moscot, hvilket gjorde ham til den femte generation af Moscot, der sluttede sig til familievirksomheden

P

Prego

Prego er fremragende håndværk, hvor der er kælet for detaljerne i hvert eneste stel, og Prego sætter hver sæson nye standarder for, hvad man kan forvente af en brille. Stellene er håndlavede i så høj en kvalitet, at det er muligt at bruge dem både som regulære brillestel eller som solbriller med styrkesolglas. Hvert Prego stel er omhyggeligt håndpoleret, så ingen skarpe kanter generer, og hvor designet tillader det, er stængerne monteret med "stop- hængsel", så enden af brillestangen ikke ridser brilleglasset, når brillen foldes sammen.   Vil du vide mere om Prego? Kan du læse meget mere på Prego.dk

R

Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb. Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller. I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer. Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som 'Anti-Glare', havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold. Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider. I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig.
Res Rei er et spændende italiensk brillehus med kærlighed til unikt og æstetisk design. De har særligt fokus på detaljer omkring mønstre og farver, og de er bogstaveligt talt håndlavede i Italien med kærlighed. Designer og grundlægger Oliviero Zanon deltager personligt i hele produktionsprocessen for hver kollektion.Oliviero Zanon har skabt et design, der er et friskt og lidt edgy alternativ i en klassisk industri. Dette er et godt valg for dem, der ønsker at skille sig ud fra mængden.RES REI er medejer af deres egen brillefabrik, der ligger lige uden for Venedig. Oliviero Zanon forlanger altid at være til stede, når nye designs, farver og materialer tager form, så han bor lige rundt om hjørnet fra fabrikken - som en ægte designer.RES REI er latin og betyder "tingen", men det betyder også en idé med et bæredygtigt koncept.
Rudy Project
Rudy Project blev grundlagt i 1985 i Italien. Rudy Project er verdens førende indenfor sportsbrille design og produktion og har over 35 års erfaring indenfor deres felt. Rudy Project special designer produkter til sportens verden og nøjagtigt ligesom udøveren, stille Rudy Project store krav til kvaliteten og tillader ingen fejl. Som noget helt særligt, kan du hos os få Rudy Project briller med glas i din styrke, tilpasset nøjagtigt til dig. Kom ind i butikken og få en snak med os om, hvilke muligheder du har.

T

Talla Eyewear er briller med maskulin elegance kun til mænd. Talla er navnet på designeren af Talla Eyewear. Han er søn af en Haute Couture skrædder og har lært fra barns ben, at præcision og "attention to detail" er altafgørende for fremstilling af produkter i høj kvalitet og pasform.
Alle er theo. Det startede med et ønske, vi bare ikke kunne afvise længere. Det var 1987, og vi var sultne. Sulten efter ’et anderledes par briller’. Og vi blev fyret op for at komme på arbejde. Sammen med Patrick Hoet (designer og anagram-navnebror af theo) besluttede vi at skabe originale briller til egne butikker i Antwerpen og Brugge.De første theo-modeller, vi lancerede, slog lidt til, og entusiasme smitter af! Kolleger spurgte os snart, om de også kunne sælge theo i deres butikker. Lidt efter lidt og land for land vandt theo gradvist flere og flere hjerter. Det har selvfølgelig haft indflydelse på os. Det opmuntrede os til at fortsætte på vores valgte vej.Vi var i stigende grad fast besluttet på at designe briller, der altid inkorporerer et strejf af humor, individualitet og en vis 'edge'. Og vi er blevet tro mod denne vision. Vores mål har trods alt aldrig ændret sig: sammen med theo-optikeren at gøre brillebrugere glade og tilbyde dem en uforglemmelig oplevelse.Nu, godt 25 år senere, er vi enormt stolte over at kunne samarbejde på verdensplan med en udvalgt gruppe af individuelle optikere, som har taget theo til sig, og som til gengæld bringer vores kærlighed til design, originalitet og kvalitet til deres kunder.

Tom Ford

Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent. Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik. I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection. I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger. I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.
Tom K Solbriller er blevet til via et samarbejde mellem PREGO og den kendte racerkører Tom Kristensen. Tom Kristensen har som den eneste i verden vundet Le Mans 9 gange, og han er også tidligere verdensmester. Alle Tom K Solbriller er fremstillet i premium materialer. Stellene er produceret i eksklusive materialer som kulfiber, aluminium, acetat og stål. Glassene i Tom K Solbrillerne er helt unikke. Alle modeller kan vælges med det unikke kontrast-forøgende Tom K driving-glas eller et polariseret solglas med anti-reflex. De originale Tom K solglas har lasergraveret Tom Ks signatur i øverste hjørne.

W

William Morris

I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London - et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig. Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt. Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden. Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det ""familiens"" værdier, der adskiller dem fra 'de andre' og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.

Ø

Ørgreen er premium designerbriller i avancerede materialer, kendt for sin signatur stil og innovative farvekombinationer. Grundlagt i København i 1997, er deres mål at designe stærke og tidløse stel for kvalitetsbevidste individer over hele verden. Ørgreens kollektion indeholder briller og solbriller, fremstillet i titanium og beta-titanium: ædle metaller i en fremragende kvalitet designet til at forblive. Kollektionerne er designet og udviklet i Danmark og lavet i hånden i Japan, kendt og respekteret for høje standarder og uigenkaldelig kvalitet. Individuelt udformet med mere end 100 processer, kan hvert stel tage op til seks måneder for at opnå sin hang til perfektion. Ørgreen Optics er bedst dansk design. De værdier og standarder, der blev fastsat i 50'erne og 60'erne af internationalt anerkendte designere som Arne Jacobsen og Louis Poulsen - innovation, kvalitet, minimalisme og rene linjer - findes i alle Ørgreens stel - dog med et Ørgreen twist, der består af unikke detaljer og subtile hånd, inspireret af gadekultur, ekstremsport og klassiske biler. Ørgreen æstetik er legende, dynamisk og undertiden provokerende, men aldrig arrogant. Det handler om at trække på traditioner, vovede at udfordre dem og sætte en ny dagsorden. I stedet for at bygge videre på flygtige trends, er Ørgreens unikke stil og linjer genkendelige og vil altid forblive konsekvente gennem deres designs, som er tidløse og årstidløse, men aldrig uden historie.